Bekendtgørelse om registrering for koncernenheder omfattet af minimumsbeskatningsloven
BEK nr 1299 af 12/11/2025
Skatteministeriet
§ 1
En meddelelse til Skatteforvaltningen i medfør af minimumsbeskatningslovens § 55, stk. 1, skal gives efter Skatteforvaltningens nærmere anvisning.
§ 2
En meddelelse til Skatteforvaltningen fra en koncernenhed skal indeholde følgende oplysninger om koncernenheden:
- Navn og adresse.
- Cvr-nummer. Har koncernenheden ikke et cvr-nummer, oplyses SE-nummer.
- Hvilket rapporteringsår, meddelelsen vedrører.
Er koncernenheden hverken registreret med cvr-nummer eller SE-nummer, foretager Skatteforvaltningen en registrering i et af disse registre.
Indtræder der efter meddelelsen ændring i de efter stk. 1 meddelte oplysninger, eller konstateres der fejl i meddelelsen, herunder i de efter stk. 1 meddelte oplysninger, skal koncernenheden give Skatteforvaltningen meddelelse herom inden 30 dage efter, at ændringen er sket, eller fejlen er konstateret.
§ 3
Med bøde straffes den, der forsætligt eller groft uagtsomt
- afgiver urigtige eller vildledende oplysninger eller undlader at give oplysninger eller
- undlader at meddele ændringer inden for fristen som nævnt i § 2, stk. 3.
§ 4
Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2026.
Bekendtgørelse nr. 183 af 18. februar 2025 om registrering for koncernenheder omfattet af minimumsbeskatningsloven ophæves.
Skatteministeriet
/Ane Halsboe-Jørgensen / Per Hvas/
Metadata
- Type
- Bekendtgørelse
- År
- 2025
- Ikrafttrædelsesdato
- 14. november 2025