Bekendtgørelse om regulering af grænser og præmier i forsikringsordningerne for private arbejdsgivere og selvstændige erhvervsdrivende
BEK nr 1417 af 01/12/2023
Beskæftigelsesministeriet
Sygedagpengeforsikring for private arbejdsgivere
§ 1
Grænsen for en privat arbejdsgivers lønudgift for optagelse i forsikringen for private arbejdsgivere udgør 8.216.250 kr.
Grænsen for en privat arbejdsgivers lønudgift for udelukkelse af forsikringen for private arbejdsgivere udgør 10.141.200 kr.
§ 2
Præmiesatsen udgør 0,87 pct.
Sygedagpengeforsikring for selvstændige erhvervsdrivende
§ 3
For personer med indtægt ved selvstændig erhvervsvirksomhed, der har tegnet sygedagpengeforsikring med ret til sygedagpenge fra tredje fraværsdag, udgør den årlige præmie:
- 1/1 sats (sygedagpengenes højeste beløb): 3.378 kr.
- 2/3 sats (2/3 af sygedagpengenes højeste beløb): 2.253 kr.
§ 4
For personer med indtægt ved selvstændig erhvervsvirksomhed, der har tegnet sygedagpengeforsikring med ret til sygedagpenge fra første fraværsdag, udgør den årlige præmie:
- 1/1 sats (sygedagpengenes højeste beløb): 5.223 kr.
- 2/3 sats (2/3 af sygedagpengenes højeste beløb): 3.480 kr.
Ikrafttræden m.v.
§ 5
Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2024, jf. dog stk. 2.
§§ 3 og 4 træder i kraft den 1. april 2024.
Bekendtgørelse nr. 1478 af 5. december 2022 om regulering af grænser og præmier i forsikringsordningerne for private arbejdsgivere og selvstændige erhvervsdrivende ophæves. §§ 3 og 4 i bekendtgørelse nr. 1478 af 5. november 2022 finder dog fortsat anvendelse frem til og med den 31. marts 2024.
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
/Jens Erik Zebis / Kirsten Brix Pedersen/
Metadata
- Type
- Bekendtgørelse
- År
- 2023
- Ikrafttrædelsesdato
- 1. december 2023