Bekendtgørelse om regulering af grænser og præmier i forsikringsordningerne for private arbejdsgivere og selvstændige erhvervsdrivende
BEK nr 1478 af 05/12/2022
Beskæftigelsesministeriet
Sygedagpengeforsikring for private arbejdsgivere
§ 1
Grænsen for en privat arbejdsgivers lønudgift for optagelse i forsikringen for private arbejdsgivere udgør 7.962.500 kr.
Grænsen for en privat arbejdsgivers lønudgift for udelukkelse af forsikringen for private arbejdsgivere udgør 9.828.000 kr.
§ 2
Præmiesatsen udgør 0,72 pct.
Sygedagpengeforsikring for selvstændige erhvervsdrivende
§ 3
For personer med indtægt ved selvstændig erhvervsvirksomhed, der har tegnet sygedagpengeforsikring med ret til sygedagpenge fra tredje fraværsdag, udgør den årlige præmie:
- 1/1 sats (sygedagpengenes højeste beløb): 3.426 kr.
- 2/3 sats (2/3 af sygedagpengenes højeste beløb): 2.284 kr.
§ 4
For personer med indtægt ved selvstændig erhvervsvirksomhed, der har tegnet sygedagpengeforsikring med ret til sygedagpenge fra første fraværsdag, udgør den årlige præmie:
- 1/1 sats (sygedagpengenes højeste beløb): 5.289 kr.
- 2/3 sats (2/3 af sygedagpengenes højeste beløb): 3.526 kr.
Ikrafttræden m.v.
§ 5
Bekendtgørelsen træder i kraft den 1. januar 2023, jf. dog stk. 2.
§§ 3 og 4 træder i kraft den 1. april 2023.
Bekendtgørelse nr. 2073 af 19. november 2021 om regulering af grænser og præmier i forsikringsordningerne for private arbejdsgivere og selvstændige erhvervsdrivende ophæves. §§ 3 og 4 i bekendtgørelse nr. 2073 af 19. november 2021 finder dog fortsat anvendelse frem til og med den 31. marts 2023.
Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering
/Jens Erik Zebis / Kirsten Brix Pedersen/
Metadata
- Type
- Bekendtgørelse
- År
- 2022
- Ikrafttrædelsesdato
- 5. december 2022