TheLawyer.sh
Tilbage

Lov om ændring af lov om rentefrie lån svarende til angivet moms og lønsumsafgift og fremrykket udbetaling af skattekreditter m.v. i forbindelse med covid-19 og lov om midlertidig udskydelse af angivelses- og betalingsfrister m.v. på skatteområdet i forbindelse med covid-19 (Udskydelse af tilbagebetalingsfrister for låneordninger for moms, midlertidig forlængelse af maksimal varighed for betalingsordninger for skattekontoen og nedsættelse af beløbsgrænse for kreditsaldo på skattekontoen som følge af covid-

LOV nr 1956 af 19/10/2021

DanmarkLov2021

Skatteministeriet

§ 1

I lov nr. 572 af 5. maj 2020 om rentefrie lån svarende til angivet moms og lønsumsafgift og fremrykket udbetaling af skattekreditter m.v. i forbindelse med covid-19, som ændret ved § 2 i lov nr. 1620 af 17. november 2020, § 3 i lov nr. 248 af 23. februar 2021 og § 2 i lov nr. 779 af 4. maj 2021, foretages følgende ændringer:

  1. I § 6, stk. 1, udgår »§ 1, 1. pkt., § 2, 1. pkt., og«.
  1. I § 6, stk. 2, 1. pkt., ændres »§ 1, 2. pkt., og § 2, 2. pkt., skal tilbagebetales senest den 1. februar 2022« til: »§ 1, 1. og 2. pkt., og § 2 skal tilbagebetales senest den 1. april 2022«.

§ 2

I lov nr. 211 af 17. marts 2020 om midlertidig udskydelse af angivelses- og betalingsfrister m.v. på skatteområdet i forbindelse med covid-19, som ændret bl.a. ved § 11 i lov nr. 572 af 5. maj 2020, § 1 i lov nr. 1620 af 17. november 2020 og § 1 i lov nr. 248 af 23. februar 2021 og senest ved § 3 i lov nr. 779 af 4. maj 2021, foretages følgende ændringer:

  1. I overskriften til kapitel 3 indsættes efter »Beløbsgrænse«: »og betalingsordninger«.
  1. I § 9, 2. pkt., ændres »1. maj 2023« til: »31. januar 2022«.
  1. I § 9 indsættes som 3. pkt.: »I perioden fra og med den 1. februar 2022 til og med den 1. maj 2023 udgør beløbsgrænsen 350 mio. kr.«
  1. Efter § 9 indsættes i kapitel 3: »§ 9 a.

En betalingsordning, der som følge af en anmodning, der er indgivet af virksomheden i perioden fra og med den 15. marts 2022 til og med den 15. april 2022, er indgået med told- og skatteforvaltningen vedrørende fordringer, der opkræves via skattekontoen, kan have en varighed på indtil 24 måneder.«

§ 3

Loven træder i kraft den 22. oktober 2021, jf. dog stk. 2.

Stk. 2

Skatteministeren fastsætter tidspunktet for ikrafttrædelse af lovens § 1.


Givet på Amalienborg

Under Vor Kongelige Hånd og Segl

/MARGRETHE R. / Morten Bødskov/

Metadata

Type
Lov
År
2021
Ikrafttrædelsesdato
19. oktober 2021