TheLawyer.sh
Tilbage

Lov om ændring af ligningsloven (Beskatning af fri bil ved genberegning af registreringsafgiftspligtig værdi)

LOV nr 93 af 31/01/2020

DanmarkLov2020

Skatteministeriet

§ 1

I ligningsloven, jf. lovbekendtgørelse nr. 806 af 8. august 2019, som ændret senest ved § 5 i lov nr. 1583 af 27. december 2019, foretages følgende ændring:

  1. I § 16, stk. 4, 5. pkt., indsættes efter »75 pct. af nyvognsprisen«: », dog således, at hvis der sker genberegning af bilens afgiftspligtige værdi efter registreringsafgiftslovens § 9 a, anvendes en beregnet nyvognspris baseret på den genberegnede afgiftspligtige værdi fra genberegningstidspunktet«.

§ 2

Loven træder i kraft den 1. februar 2020.

Stk. 2

Loven har virkning for biler, der stilles til privat rådighed for arbejdstageren, jf. ligningslovens § 16, stk. 4, første gang fra og med den 1. februar 2020.

Stk. 3

Ved opgørelsen af den kommunale slutskat og kirkeskat for indkomståret 2020 efter § 16 i lov om kommunal indkomstskat korrigeres den opgjorte slutskat for den beregnede virkning af de ændringer i udskrivningsgrundlaget for kommuneskat og kirkeskat for 2020, der følger af denne lov.

Stk. 4

Den beregnede korrektion af den kommunale slutskat og kirkeskat efter stk. 3 fastsættes af social- og indenrigsministeren på grundlag af de oplysninger vedrørende indkomståret 2020, der foreligger pr. 1. maj 2022.


Givet på Amalienborg

Under Vor Kongelige Hånd og Segl

/MARGRETHE R. / Morten Bødskov/

Metadata

Type
Lov
År
2020
Ikrafttrædelsesdato
16. april 2021